Cum se strang punctele?

Urmarind tabelele de mai jos, fiecare librar isi poate calcula cumulul de puncte in orice moment al campaniei.

In prima linie intitulata "Plaje de valori" se regasesc limitele intre care se acorda diferite punctaje.

La punctul 1. EXPUNERE INAINTE DE CAMPANIE, se masoara prezenta Editurii Herald in librarie, atat ca Numar de titluri HERALD la raft (criteriul 1.1), cat si ca Numar total de carti la raft (criteriul 1.2).
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" avea in rafturi inainte de inceperea campaniei 83 de titluri Herald si in total 124 de carti de la Herald (dintr-o carte avea mai multe exemplare), atunci la criteriul 1.1 reuseste sa stranga 30 de puncte si la criteriul 1.2 reuseste sa stranga 40 de puncte. Total punctaj la criteriul 1: 30+40=70 puncte.
La punctul 2. COMENZI IN TIMPUL CAMPANIEI, se masoara activitatea librarului in timpul campaniei (3 luni de zile: august-octombrie) prin intermediul celor doi indicatori: Numarul de titluri comandate pe perioada campaniei (criteriul 2.1) si Numarul total de carti comandate pe perioada campaniei (criteriul 2.2). In aceasta numaratoare sunt luate in evidenta toate cartile din portofoliul Editurii Herald prezente in librarie (atat titlurile cu reducere, cat si cele fara reducere).
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" comanda de-a lungul campaniei 40 de titluri, care exprimate in numar de carti totalizeaza 136 de carti (a comandat mai multe exemplare dintr-un titlu), atunci la criteriul 2.1 reuseste sa stranga 200 de puncte si la criteriul 2.2 reuseste sa stranga 250 de puncte. Total punctaj la criteriul 2: 200+250=550 puncte.
La punctul 3. VANZARI PE TOATA PERIOADA CAMPANIEI, se masoara rezultatul librarului in timpul camapaniei (3 luni de zile: august-octombrie) prin intermediul celor doi indicatori: Numarul de titluri vandute in perioada campaniei (criteriul 3.1) si Numarul total de carti vandute pe perioada campaniei (criteriul 3.2). In aceasta numaratoare sunt luate in evidenta toate cartile din portofoliul Editurii Herald prezente in librarie (atat titlurile cu reducere cat si cele fara reducere).
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" vinde de-a lungul campaniei 89 de titluri unice, care exprimate in numar de carti totalizeaza 142 de carti (a vindut mai multe exemplare din mai multe titluri), atunci la criteriul 3.1 reuseste sa stranga 175 de puncte si la criteriul 3.2 reuseste sa stranga 60 de puncte. Total punctaj la criteriul 3: 175++60=235 puncte.
La punctul 4. VALORIFICAREA stocului pe intreaga perioada a CAMPANIEI, se masoara randamentul librarului in timpul camapaniei (3 luni de zile: august-octombrie). Astfel, acest indicator ne arata daca librarul a facut corect comenzile si le-a dimensionat in functie de cerere. Acesta se va calcula raportand valoarea cartilor vandute la valoarea stocului de dinaintea campaniei, plus valoarea cartilor comandate in aceasta perioada.
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" a vandut in trei luni carti in valoare de 2,840 RON si a avut un stoc initial de 3,250 RON si a mai facut comenzi totale de 2,970 RON., va avea o valorificare a stocului pe cele 3 luni de zile de : 2,840 / (3,250 + 2,970) * 100 = 45.65 %. Total punctaj la criteriul 4: 500 puncte.
Punctaj total "Libraria Theosofica"= Punctaj criteriu 1 + Punctaj criteriu 2 + Punctaj criteriu 3 + Punctaj criteriu 4
Punctaj total "Libraria Theosofica"= 70 + 550 + 235 + 500 = 1,355 puncte

 

plaje de valori/ pentru TOATE TITLURILE din OFERTA Herald PENALIZARI 1-10 11-20 21-50 51-70 71-100 101-150 peste 150
1. EXPUNERE inainte de campanie

1.1 Nr. de titluri HERALD  la raft

0 0 0 5 20 30 100 200

1.2 Nr. total de carti la raft

0 0 0 0 20 30 40 50
2. EXPUNEREA IN TIMPUL CAMPANIEI

2.1 Nr. titluri comandate pe perioada campaniei

-100 0 100 200 300 400 500 600

2.2 Nr. total de carti comandate pe perioda campaniei

-100 -50 0 0 50 200 250 300
3. VINZARI PE TOATA PERIOADA CAMPANIEI

3.1 Nr. de titluri vindute - campanie/3 luni

0 0 10 100 120 175 200 300

3.2 Nr. total de carti  vindute campanie/3 luni

0 0 20 30 40 50 60 70
4. VALORIFICAREA stocului pe intreaga perioada a CAMPANIEI: valoare carti vinute/ (valoare carti de la inceputul companiei+ valoare carti comandate) - 3 luni sub 1% 1-10% 11-20% 21-30% 31-40% 41-50% 51-60% peste 60%
-500 100 200 300 400 500 600 700

 

In ce cazuri se aplica penalizari:

- cand librarul nu a initiat nici o comanda, pe perioada de evaluare:  -100 puncte

- cand librarul nu a reusit sa vinda nici o carte, pina la sfirsitul campaniei:  -500 puncte

 

Cine, cum si ce castiga?

Valoarea neta a premiilor puse in joc este de 1.000 Euro, dupa cum urmeaza: locul 1 - 400 Euro, locul 2 - 200 Euro, locul 3 - 100 Euro, 4 mentiuni a cate 75 Euro. Premile se vor acorda in bani direct librarului inscris si se vor inmana personal prin intermediul unor contracte de colaborare pentru care Editura Herald va plati taxele si impozitele aferente.

Criteriile de evaluare la concursul "Librarul iscusit" sunt atat cantitative cat si calitative. Criteriile sunt stabilite astfel incat sa nu conteze prea mult dimensiunea unei librarii, pozitionarea ei, activitatea ei din timpul anului, volumul de vanzari in cifre absolute. Criteriile de evaluare expuse pe verso comensureaza activitatea librarului din timpul campaniei, calitatea si cantitatea muncii prestate, precum si abilitatile acestuia. Astfel, toata lumea are o sansa reala!

Premiile sunt castigate de librarii care reusesc sa stranga cat mai multe puncte de-a lungul perioadei de desfasurare a campaniei. Acestia vor fi premiati in cadrul evenimentului de inchidere a campaniei "Te asteptam in librarie!", eveniment ce va avea loc la Targul de carte "Gaudeamus 2009", desfasurat la sfarsitul lunii noiembrie a.c..

Evident, castigatorii acestui concurs nu sunt doar cei premiati, ci efectiv toti participantii inscrisi. Acesta este momentul cand librarul se poate face cunoscut, iar munca lui poate fi evaluata corect si transparent folosind criterii convenite de catre firme cu experienta in domeniu. Librarul isi poate arata, cu aceasta ocazie, abilitatile in comparatie atat cu colegii din librariile din acelasi oras cat si cu librarii din intreaga tara!

Va multumim pentru participare si va dorim mult succes!

 

Sus

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează