1. Majoritatea librariilor participante la concursul “Librarul iscusit” fac parte din retele mari de librarii (nationale sau locale) dar exista si exceptii cum ar fi libraria Eminescu, libraria Papirus din Bucuresti amandoua castigatoare si independente. Toate au un profil general, fiind axate pe vanzarea de carti.
  2. In ceea ce priveste expunerea pentru campania “Te asteptam in librarie”, majoritatea participantilor au pastrat sau au schimbat amplasamentul Herald marindu-l. Acestia sunt dispusi sa pastreze amplasamentul si dupa campanie.
  3. Materialele folosite in campanie au fost cu precadere cataloagele de campanie dar si cele de vara (in numar mai mic) si afisele (in medie 4/librarie). Un numar record de afise s-a inregistrat la Humanitas Valcea (20 afise) si la Humanitas Alba-Iulia.
  4. Un numar mare de participanti la campanie sunt de parere ca perioada alocata concursului este una potrivita. Alte propuneri din partea lor vizeaza mai ales lunile de vara, iulie-august (Papirus Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Timisoara, Libraria 88 Bucuresti) dar si perioada sarbatorilor pascale (Humanitas Alba-Iulia, Humanitas Valcea, Alpha Cluj-Napoca, Humanitas Sibiu). O propunere inedita vine din partea librariei Humanitas “Joc Secund” Timisoara care este de parere ca perioada potrivita este: “pana la epuizarea stocului”.
  5. Majoritatea librariilor participante la campanie sunt de parere ca oferta Herald a fost destul de tentanta ei optand (in medie) pentru o reducere de 20% acordata pentru un numar de ~25 titluri. Exceptie face libraria Papirus din Bucuresti care propune o reducere de 50% pentru 35 de titluri. In cadrul ofertei, participantii propun de asemenea introducerea tombolelor cu premii si a cardurilor de fidelitate. Libraria Humanitas Iasi face o remarca imbucuratoare cu privire la titlurile prezente in campanie: “Au fost alese cu grija titlurile atat cele venite din parte editurii cat si cele venite din partea librariilor” (Ionuta Necula).
  6. Vizitatorii librariilor participante au fost in numar mare cumparatori fideli Herald dar si cumparatori noi sau care au revenit pentru promotie.
  7. Participarea la concursul nostru a fost una implicita pentru majoritatea librarilor (Eminescu Bucurest, Libraria 88) insemnand totodata o provocare (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Sibiu). Altii au participat la concurs din interes profesional (Humanitas Valcea, Eminescu Bucuresti, Humanitas Sibiu) sau curiozitate.

Au fost librarii ca cea din Iasi, care au participat la campanie pentru ca asa au simtit, nu pentru vreun scop anume: “Manifest un real interes pentru cartile editurii Herald, le-am promovat pentru ca a fost natural nu pentru premii, nu de dragul competitiei.” (Ionuta Necula, Humanitas Iasi)

  1. Cei mai multi ar fi interesati de un concurs de evaluare profesionala (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea) care sa se desfasoare in timpul (Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Libris Brasov) sau in afara perioadei de campanie cu promotii (Eminescu Bucuresti) dar si pe o durata mai mare de 3 luni (Papirus Bucuresti, Libraria 88 Bucuresti, Humanitas Sibiu)
  1. Cat despre criteriile de departajare a candidatilor, acestia sunt de parere ca ele au fost clare (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Papirus Bucuresti). Au existat si alte pareri insa, conform carora evaluarile ar fi fost confuze (Libris, Brasov). Pentru viitor, participantii sunt de parere ca cea mai mare pondere ar trebui alocata nivelului de vanzari (in medie 35%-40%):(Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Valcea, Libraria 88). Cat despre restul criteriilor, ei sunt de parere ca:

-spatiul de expunere inainte de campanie ar trebui sa aiba o pondere de 20-30% (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Libris Brasov); Nota (libraria Humanitas “Mircea Eliade” Oradea) : “Spatiul de expunere este un termen foarte larg deoarece expunerea cartilor pe timpul campaniei nu a fost aceeasi.”
-spatiul de expunere suplimentar pe perioada campaniei ar trebui sa aiba o pondere de 15% (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Sibiu)
-comenzile pe perioada campaniei ar avea o pondere de 10% (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov);
-valorificarea fondului de carte  20% (Libris, Humanitas Valcea)
Un comentariu interesant: “Ar trebui ca fiecare librarie participanta sa fie evaluata la inceputul fiecarei campanii mai ales ca acestea difera si au clienti diferiti si un anumit specific.” (Humanitas Iasi, Ionuta Necula)

  1. Parerile sunt impartite cu privire la modul de acordare a punctelor. Participantii sunt de parere ca grila de evaluare a fost clara (Humanitas Valcea, Libraria 88), laborioasa (Humanitas Sibiu), discutabila (Libris Brasov), controlabila (Eminescu Bucuresti), neclara (Auchan Humanitas Bucuresti). O precizare vine din partea Libris Brasov: “Nu a fost clar de la inceput ca punctajul se va calcula pentru fiecare luna in parte si nu pentru intreaga campanie.” Auchan Humanitas Bucuresti precizeaza ca prezentarea punctajului (tabelul) a fost neclara.
  2. Pentru majoritatea concurentilor, modul de gestiune al fondului de carte din timpul concursului a prilejuit o analiza suplimentara a stocului de carte (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Libraria 88), a determinat comenzi suplimentare (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu) fiind totodata folosit si dupa inchiderea campaniei (Humanitas Valcea, Libraria 88).
  3. Site-ul campaniei le-a fost foarte util participantilor pentru intelegerea campaniei (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Valcea, Libraria 88, Humanitas Sibiu), pentru cunoasterea si intelegerea concurentei (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Papirus Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu), pentru verificarea evaluarilor (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Papirus Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu) servindu-le nu in ultimul rand ca recomandare de documentare pentru clienti (Auchan Humanitas Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Valcea, Libraria 88)
  4. Toti participantii au apreciat in primul rand ca au facut parte dintr-o familie, partenerii Herald (Auchan Humanitas Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Libraria 88, Humanitas Sibiu), ca au fost tinuti la current cu ce s-a intamplat pe parcurs (Auchan Humanitas Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Papirus Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu), ca au cunoscut si alte moduri de abordare a comertului de carte (Eminescu Bucuresti) dar si ca libraria lor a fost prezenta pe net (Papirus Bucurest, Libraria 88, Humanitas Sibiu).

Iata-ne ajunsi la finalul campaniei noastre. Va multumim pentru prezenta dumneavoastra in aceasta seara si va felicitam pentru rezultatele obtinute. Asa cum v-am promis va vom prezenta un material care sa rezume opiniile dvs cu privire la defasurarea campaniei noastre. Aceasta a fost una reusita din mai multe motive.

In primul rand, campania noastra a avut o amploare deosebita mobilizand atat retele nationale si locale de librarii (lanturile Humanitas&Compania de Librarii Bucuresti) cat si librarii independente cum este marea castigatoare din seara aceasta, Libraria Eminescu din Bucuresti. In urma chestionarului am putut observa ca participarea dvs la un asemenea eveniment a insemnat inainte de toate un gest cat se poate de firesc dar si o provocare in plan professional.
In acest sens tin sa amintesc comentariul doamnei Ionuta Necula de la Libraria Humanitas din Iasi (parerea dansei este probabil impartasita de multi dintre participanti si noi nu putem decat se ne bucuram). Citez: “Manifest un real interes pentru cartile editurii Herald, le-am promovat pentru ca a fost natural nu pentru premii, nu de dragul competitiei.” Asadar ce poate fi mai simplu si mai natural decat ca fiecare dintre noi sa-si faca meseria care-i este draga asa cum stie el cel mai bine si apoi sa culeaga roadele muncii sale… Campania noastra s-a vrut a fi benefica pentru ambele parti, si de aceea noi credem ca impreuna am avut sorti de izbanda.

Analizand concret felul in care s-a desfasurat campania in fiecare dintre librariile participante, nu putem decat sa credem ca a fost un success datorat stradaniei si pasiunii librarilor.
1.Astfel, in ceea ce priveste expunerea pentru campania “Te asteptam in librarie”, majoritatea participantilor au pastrat sau au schimbat amplasamentul Herald marindu-l. Acestia sunt dispusi sa pastreze amplasamentul si dupa campanie.
2. Materialele folosite in campanie au fost cu precadere cataloagele de campanie dar si cele de vara (in numar mai mic) si afisele (in medie 4/librarie). Un numar record de afise s-a inregistrat la Humanitas Valcea (20 afise) si la Humanitas Alba-Iulia.
6. Librarii cu adevarat iscusiti au reusit sa atraga numerosi vizitatori, cu precadere cumparatori fideli Herald dar si cumparatori noi sau care au venit pentru promotie.

Aprecierea dvs cu privire la desfasurarea campaniei ne-a confirmat reusita ei, dovedindu-ne ca nu am fost atat de departe de asteptarile dvs. Referitor la propunerile dvs, va asiguram ca ele vor fi luate in calcul in elaborarea viitoarelor strategii de campanie. Totodata punctele slabe pe care ni le-ati semnalat vor fi consolidate si clarificate. Insumand raspunsurile si propunerile dvs referitoare la felul in care a decurs campania, tinem sa precizam urmatoarele:

4. Un numar mare de participanti la campanie sunt de parere ca perioada alocata concursului este una potrivita. Alte propuneri din partea lor vizeaza mai ales lunile de vara, iulie-august (Papirus Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Timisoara, Libraria 88 Bucuresti) dar si perioada sarbatorilor pascale (Humanitas Alba-Iulia, Humanitas Valcea, Alpha Cluj-Napoca, Humanitas Sibiu, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea, Minerva Bucuresti). O propunere inedita vine din partea librariei Humanitas “Joc Secund” Timisoara care este de parere ca perioada potrivita este: “pana la epuizarea stocului”.

5. Majoritatea librariilor participante la campanie sunt de parere ca oferta Herald a fost destul de tentanta ei optand (in medie) pentru o reducere de 20% acordata pentru un numar de ~25 titluri. Exceptie fac librariile Papirus si Minerva, din Bucuresti care propun o reducere de 50% pentru 35 respectiv 300 de titluri; libraria Humanitas “Mircea Eliade” Oradea propune o reducere de 20% pentru toate titlurile. In cadrul ofertei, participantii propun de asemenea introducerea tombolelor cu premii si a cardurilor de fidelitate. Libraria Humanitas Iasi face o remarca imbucuratoare cu privire la titlurile prezente in campanie: “Au fost alese cu grija titlurile atat cele venite din parte editurii cat si cele venite din partea librariilor” (Ionuta Necula). O nota interesanta asupra campaniei vine din partea librariei Humanitas “Mircea Eliade” Oradea (Emil Fazakas): “Reducerea trebuia acordata la casa, clientul sa simta ca a avut loc o reducere, aceasta este si parerea clientilor nostri.”

7. Cei mai multi ar fi interesati de un concurs de evaluare profesionala (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea, Minerva Bucuresti) care sa se desfasoare in timpul (Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Libris Brasov, Minerva Bucuresti) sau in afara perioadei de campanie cu promotii (Eminescu Bucuresti) dar si pe o durata mai mare de 3 luni (Papirus Bucuresti, Libraria 88 Bucuresti, Humanitas Sibiu). O alta propunere vine din partea librariei Humanitas “Mircea Eliade” Oradea care este de parere ca o perioada buna ar fi din trei in trei luni
8. Cat despre criteriile de departajare a candidatilor, acestia sunt de parere ca ele au fost clare (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Papirus Bucuresti, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea, Minerva Bucuresti ). Au existat si alte pareri insa, conform carora evaluarile ar fi fost confuze (cf Libris, Brasov). Pentru viitor, participantii sunt de parere ca cea mai mare pondere ar trebui alocata nivelului de vanzari (in medie 35%-40%):(Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Valcea, Libraria 88). Cat despre restul criteriilor, ei sunt de parere ca:
-spatiul de expunere inainte de campanie ar trebui sa aiba o pondere de 20-30% (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Libris Brasov)
-spatiul de expunere suplimentar pe perioada campaniei ar trebui sa aiba o pondere de 15% (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Sibiu, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea)
-comenzile pe perioada campaniei ar avea o pondere de 10% (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov);
-valorificarea fondului de carte  20% (Libris, Humanitas Valcea)
Un comentariu interesant: “Ar trebui ca fiecare librarie participanta sa fie evaluata la inceputul fiecarei campanii mai ales ca acestea difera si au clienti diferiti si un anumit specific.” (Humanitas Iasi, Ionuta Necula)

  1. Parerile sunt impartite cu privire la modul de acordare a punctelor. Participantii sunt de parere ca grila de evaluare a fost clara (Humanitas Valcea, Libraria 88, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea), laborioasa (Humanitas Sibiu), discutabila (Libris Brasov), controlabila (Eminescu Bucuresti), neclara (Auchan Humanitas Bucuresti). O precizare vine din partea Libris Brasov: “Nu a fost clar de la inceput ca punctajul se va calcula pentru fiecare luna in parte si nu pentru intreaga campanie.” Auchan Humanitas Bucuresti precizeaza ca prezentarea punctajului (tabelul) a fost neclara.
  2. Pentru majoritatea concurentilor, modul de gestiune al fondului de carte din timpul concursului a prilejuit o analiza suplimentara a stocului de carte (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Libraria 88), a determinat comenzi suplimentare (Humanitas Auchan Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu) fiind totodata folosit si dupa inchiderea campaniei (Humanitas Valcea, Libraria 88, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea, Minerva Bucuresti).
  3. Site-ul campaniei le-a fost foarte util participantilor pentru intelegerea campaniei (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Valcea, Libraria 88, Humanitas Sibiu), pentru cunoasterea si intelegerea concurentei (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Papirus Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea, Minerva Bucuresti), pentru verificarea evaluarilor (Eminescu Bucuresti, Libris Brasov, Papirus Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu, Minerva Bucuresti, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea) servindu-le nu in ultimul rand ca recomandare de documentare pentru clienti (Auchan Humanitas Bucuresti, Libris Brasov, Humanitas Valcea, Libraria 88)
  4. Si nu in ultimul rand, toti participantii au apreciat mai ales ca au facut parte dintr-o familie, partenerii Herald (Auchan Humanitas Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Humanitas Valcea, Libraria 88, Humanitas Sibiu), ca au fost tinuti la current cu ce s-a intamplat pe parcurs (Auchan Humanitas Bucuresti, Eminescu Bucuresti, Papirus Bucuresti, Libraria 88, Humanitas Sibiu, Minerva Bucuresti), ca au cunoscut si alte moduri de abordare a comertului de carte (Eminescu Bucuresti) dar si ca libraria lor a fost prezenta pe net (Papirus Bucurest, Libraria 88, Humanitas Sibiu, Humanitas “Mircea Eliade” Oradea).

Acestea fiind spuse, asteptam in continuare si raspunsurile colegilor dvs pentru a putea avea o imagine completa asupra desfasurarii campaniei noastre.

Sus

 

Comentarii   

0 #1 Mihai Ghebrea 09-09-2015 09:58
test
Citat

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează