Cine, cum si ce castiga?
Valoarea premiilor puse in joc: locul 1 - 400 Euro, locul 2 - 200 Euro, locul 3 - 100 Euro, mentiune - 75 Euro. In acest an vom acorda PREMIUL SPECIAL - 400 Euro librarului premiat in 2009, care nu participa la aceasta editie dar invata un coleg de librarie sa castige un premiu in 2010. Premile se vor acorda in bani librarului pe baza unui contract de colaborare pentru care Editura Herald va plati taxele si impozitele aferente.

Grila de evaluare
|
PENALI- ZARI |
Valori cuprinse intre |
|
|||||
|
|
1-10 |
11-20 |
21-50 |
51-70 |
71-100 |
101-150 |
peste 150 |
1. EXPUNERE la inceputul perioadei de evaluare |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1 Nr. de titluri HERALD la raft |
0 |
0 |
0 |
5 |
20 |
30 |
100 |
200 |
1.2 Nr. total de carti la raft |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
30 |
40 |
50 |
2. EXPUNEREA suplimentara pentru perioada de evaluare |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1 Nr. titluri comandate / livrate |
-100 |
0 |
100 |
200 |
300 |
400 |
500 |
600 |
2.2 Nr. total de carti |
-100 |
-50 |
0 |
0 |
50 |
200 |
250 |
300 |
3. VANZARI in perioada de evaluare |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1 Nr. de titluri vandute |
0 |
0 |
10 |
100 |
120 |
175 |
200 |
300 |
3.2 Nr. total de carti vandute |
0 |
0 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
70 |
4. VALORIFICAREA stocului pe intreaga perioada a campaniei |
sub 1% |
1-10% |
11-20% |
21-30% |
31-40% |
41-50% |
51-60% |
peste 60% |
|
-500 |
100 |
200 |
300 |
400 |
500 |
600 |
700 |
5 PENALIZARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1 necomunicarea datelor la timp pentru evaluarea etapei |
-200 |
|
|
|
|
|
|
|
5.2 necomunicarea nici unei date de la inceputul campaniei pentru 2 etape consecutive |
-1000 |
|
|
|
|
|
|
|
Criteriul 1 se evalueaza o sigura data - pe baza inventarului de inceput. Se calculeaza punctajul pentru fiecare etapa ca suma a punctelor acordate criteriilor 2,3,5; se aduna la punctajul etapei precedente şi rezulta punctajul etapei. Criteriul 4 se evalueaza o singura data - dupa ultimul raport de stoc-vanzari
Cum se acumuleaza punctele?
Urmarind tabelele de mai jos, fiecare librar isi poate calcula cumulul de puncte in orice moment al campaniei.
In prima linie intitulata "Plaje de valori" se regasesc limitele intre care se acorda diferite punctaje.
- La punctul 1. EXPUNERE INAINTE DE CAMPANIE, se masoara prezenta Editurii Herald in librarie, atat ca Numar de titluri HERALD la raft (criteriul 1.1), cat si ca Numar total de carti la raft (criteriul 1.2).
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" avea in rafturi inainte de inceperea campaniei 83 de titluri Herald si in total 124 de carti de la Herald (dintr-o carte avea mai multe exemplare), atunci la criteriul 1.1 reuseste sa stranga 30 de puncte si la criteriul 1.2 reuseste sa stranga 100 de puncte. Total punctaj la criteriul 1: 30+100=130 puncte.
- La punctul 2. EXPUNEREA SUPLIMENTARA, se masoara activitatea librarului in timpul campaniei (3 momente de evaluare, cate unu in fiecare luna: august, septembrie, octombrie) prin intermediul celor doi indicatori: Numarul de titluri comandate in ultima perioada de evaluare (criteriul 2.1) si Numarul total de carti comandate in ultima perioada de evaluare (criteriul 2.2). In aceasta numaratoare sunt luate in evidenta toate cartile din portofoliul Editurii Herald prezente in librarie (atat titlurile cu reducere cat si cele fara reducere).
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" comanda de-a lungul perioadei de evaluare 40 de titluri, care exprimate in numar de carti totalizeaza 136 de carti (a comandat mai multe exemplare dintr-un titlu), atunci la criteriul 2.1 reuseste sa stranga 200 de puncte si la criteriul 2.2 reuseste sa stranga 250 de puncte. Total punctaj la criteriul 2: 200+250=550 puncte.
- La punctul 3. VANZARI IN PERIOADA DE EVALUARE, se masoara rezultatul librarului in timpul camapaniei (3 momente de evaluare, cate unu in fiecare luna: august, septembrie, octombrie) prin intermediul celor doi indicatori: Numarul de titluri vandute in perioada de evaluare (criteriul 3.1) si Numarul total de carti vandute in perioada de evaluare (criteriul 3.2). In aceasta numaratoare sunt luate in evidenta toate cartile din portofoliul Editurii Herald prezente in librarie (atat titlurile cu reducere cat si cele fara reducere).
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" vinde de-a lungul perioadei de evaluare 89 de titluri unice, care exprimate in numar de carti totalizeaza 142 de carti (a vindut mai multe exemplare din mai multe titluri), atunci la criteriul 3.1 reuseste sa stranga 175 de puncte si la criteriul 3.2 reuseste sa stranga 60 de puncte. Total punctaj la criteriul 3: 175++60=235 puncte.
- La punctul 4. VALORIFICAREA stocului pe intreaga perioada a CAMPANIEI, se masoara randamentul librarului in timpul camapaniei (3 luni de zile: august-octombrie). Astfel, acest indicator ne arata daca librarul a facut corect comenzile si le-a dimensionat in functie de cerere. Acesta se va calcula raportand valoarea cartilor vandute la valoarea stocului de dinaintea campaniei, plus valoarea cartilor comandate in aceasta perioada.
De exemplu:
Daca "Libraria Theosofica" a vandut in trei luni carti in valoare de 2,840 RON si a avut un stoc initial de 3,250 RON si a mai facut comenzi totale de 2,970 RON., va avea o valorificare a stocului pe cele 3 luni de zile de : 2,840 / (3,250 + 2,970) * 100 = 45.65 %. Total punctaj la criteriul 4: 500 puncte.
Punctaj total "Libraria Theosofica"= Punctaj criteriu 1 + Punctaj criteriu 2(august) + Punctaj criteriu 2(septembrie) + Punctaj criteriu 2(octombrie) + Punctaj criteriu3(august) + Punctaj criteriu 3(septembrie) + Punctaj criteriu 3(octombrie) + Punctaj criteriu 4
Concluzii:
Criteriile de evaluare la concursul "Librarul iscusit" sunt atat cantitative cat si calitative. Criteriile sunt astfel ponderate incat munca si priceperea LIBRARULUI sa nu fie influentate de marimea sau amplasamentul librariei. Oferim astfel o sansa reala tuturor participantilor. Evident, castigatorii acestui concurs nu sunt doar cei premiati, ci efectiv toti participantii. Este o oportunitate creata pentru LIBRAR de a se face cunoscut, iar munca lui poate fi evaluata corect si transparent folosind criterii convenite de catre firme cu experienta in domeniu. Librarul isi poate arata, cu aceasta ocazie, abilitatile in comparatie atat cu colegii din librariile din acelasi oras cat si cu librarii din intreaga tara!