Cine, cum si ce castiga?

Valoarea premiilor puse in joc: locul 1 - 400 Euro, locul 2 - 200 Euro, locul 3 - 100 Euro, mentiune - 75 Euro. In acest an vom acorda PREMIUL SPECIAL - 400 Euro librarului premiat in 2009, care nu participa la aceasta editie dar invata un coleg de librarie sa castige un premiu in 2010. Premile se vor acorda in bani librarului pe baza unui contract de colaborare pentru care Editura Herald va plati taxele si impozitele aferente.

toate premiile

Grila de evaluare


 

PENALI-

ZARI

Valori cuprinse intre

1-10

11-20

21-50

51-70

71-100

101-150

peste 150

1. EXPUNERE la inceputul

perioadei de evaluare

1.1 Nr. de titluri HERALD  la

raft

0

0

0

5

20

30

100

200

1.2 Nr. total de carti la raft

0

0

0

0

20

30

40

50

2. EXPUNEREA suplimentara

pentru perioada de evaluare

2.1 Nr. titluri comandate / livrate

-100

0

100

200

300

400

500

600

2.2 Nr. total de carti

-100

-50

0

0

50

200

250

300

3. VANZARI in perioada de

evaluare

3.1 Nr. de titluri vandute

0

0

10

100

120

175

200

300

3.2 Nr. total de carti vandute

0

0

20

30

40

50

60

70

4. VALORIFICAREA stocului

pe intreaga perioada a campaniei

sub 1%

1-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

peste 60%

-500

100

200

300

400

500

600

700

5 PENALIZARI

5.1 necomunicarea datelor la timp

pentru evaluarea etapei

-200

5.2 necomunicarea nici unei date

de la inceputul campaniei pentru

2 etape consecutive

-1000



Criteriul 1 se evalueaza o sigura data - pe baza inventarului de inceput. Se calculeaza punctajul pentru fiecare etapa ca suma a punctelor acordate criteriilor 2,3,5; se aduna la punctajul etapei precedente şi rezulta punctajul etapei. Criteriul 4 se evalueaza o singura data - dupa ultimul raport de stoc-vanzari

Cum se acumuleaza punctele?

Urmarind tabelele de mai jos, fiecare librar isi poate calcula cumulul de puncte in orice moment al campaniei.

In prima linie intitulata "Plaje de valori" se regasesc limitele intre care se acorda diferite punctaje.

- La punctul 1. EXPUNERE INAINTE DE CAMPANIE, se masoara prezenta Editurii Herald in librarie, atat ca Numar de titluri HERALD la raft (criteriul 1.1), cat si ca Numar total de carti la raft (criteriul 1.2).

De exemplu:

Daca "Libraria Theosofica" avea in rafturi inainte de inceperea campaniei 83 de titluri Herald si in total 124 de carti de la Herald (dintr-o carte avea mai multe exemplare), atunci la criteriul 1.1 reuseste sa stranga 30 de puncte si la criteriul 1.2 reuseste sa stranga 100 de puncte. Total punctaj la criteriul 1: 30+100=130 puncte.

- La punctul 2. EXPUNEREA SUPLIMENTARA, se masoara activitatea librarului in timpul campaniei (3 momente de evaluare, cate unu in fiecare luna: august, septembrie, octombrie) prin intermediul celor doi indicatori: Numarul de titluri comandate in ultima perioada de evaluare (criteriul 2.1) si Numarul total de carti comandate in ultima perioada de evaluare (criteriul 2.2). In aceasta numaratoare sunt luate in evidenta toate cartile din portofoliul Editurii Herald prezente in librarie (atat titlurile cu reducere cat si cele fara reducere).

De exemplu:

Daca "Libraria Theosofica" comanda de-a lungul perioadei de evaluare 40 de titluri, care exprimate in numar de carti totalizeaza 136 de carti (a comandat mai multe exemplare dintr-un titlu), atunci la criteriul 2.1 reuseste sa stranga 200 de puncte si la criteriul 2.2 reuseste sa stranga 250 de puncte. Total punctaj la criteriul 2: 200+250=550 puncte.

- La punctul 3. VANZARI IN PERIOADA DE EVALUARE, se masoara rezultatul librarului in timpul camapaniei (3 momente de evaluare, cate unu in fiecare luna: august, septembrie, octombrie) prin intermediul celor doi indicatori: Numarul de titluri vandute in perioada de evaluare (criteriul 3.1) si Numarul total de carti vandute in perioada de evaluare (criteriul 3.2). In aceasta numaratoare sunt luate in evidenta toate cartile din portofoliul Editurii Herald prezente in librarie (atat titlurile cu reducere cat si cele fara reducere).

De exemplu:

Daca "Libraria Theosofica" vinde de-a lungul perioadei de evaluare 89 de titluri unice, care exprimate in numar de carti totalizeaza 142 de carti (a vindut mai multe exemplare din mai multe titluri), atunci la criteriul 3.1 reuseste sa stranga 175 de puncte si la criteriul 3.2 reuseste sa stranga 60 de puncte. Total punctaj la criteriul 3: 175++60=235 puncte.

- La punctul 4. VALORIFICAREA stocului pe intreaga perioada a CAMPANIEI, se masoara randamentul librarului in timpul camapaniei (3 luni de zile: august-octombrie). Astfel, acest indicator ne arata daca librarul a facut corect comenzile si le-a dimensionat in functie de cerere. Acesta se va calcula raportand valoarea cartilor vandute la valoarea stocului de dinaintea campaniei, plus valoarea cartilor comandate in aceasta perioada.

De exemplu:

Daca "Libraria Theosofica" a vandut in trei luni carti in valoare de 2,840 RON si a avut un stoc initial de 3,250 RON si a mai facut comenzi totale de 2,970 RON., va avea o valorificare a stocului pe cele 3 luni de zile de : 2,840 / (3,250 + 2,970) * 100 = 45.65 %. Total punctaj la criteriul 4: 500 puncte.

Punctaj total "Libraria Theosofica"= Punctaj criteriu 1 + Punctaj criteriu 2(august) + Punctaj criteriu 2(septembrie) + Punctaj criteriu 2(octombrie) + Punctaj criteriu3(august) + Punctaj criteriu 3(septembrie) + Punctaj criteriu 3(octombrie) + Punctaj criteriu 4

Concluzii:

Criteriile de evaluare la concursul "Librarul iscusit" sunt atat cantitative cat si calitative. Criteriile sunt astfel ponderate incat munca si priceperea LIBRARULUI sa nu fie influentate de marimea sau amplasamentul librariei. Oferim astfel o sansa reala tuturor participantilor. Evident, castigatorii acestui concurs nu sunt doar cei premiati, ci efectiv toti participantii. Este o oportunitate creata pentru LIBRAR de a se face cunoscut, iar munca lui poate fi evaluata corect si transparent folosind criterii convenite de catre firme cu experienta in domeniu. Librarul isi poate arata, cu aceasta ocazie, abilitatile in comparatie atat cu colegii din librariile din acelasi oras cat si cu librarii din intreaga tara!

Sus

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează