Carte

Coranul

***(trad. GEORGE GRIGORE)

Traducator: GEORGE GRIGORE

ISBN: 978-973-111-187-2

13 x 22 cm 512 pag.

Pret catalog: 47 RON
Pret companie: 37.5 RON

Toate marile religii ale lumii se bazeaza pe carti fonda­toare care sunt texte de revelatie in sensul larg al cuvantului. Caracteristic Islamului este de a fi scos in evidenta originalitatea absoluta a unui Dumnezeu care nu se manifesta numai prin minunile lumii create, ci si printr-un cuvant – Coranul – adresat omului care-i devine astfel apropiat.

Pentru musulmani, Coranul nu este numai cartea sacra emanata direct de la divinitate – definita in mod curent ca o suma de principii in care se crede, o sinteza de precepte etice, o norma de viata spirituala, un codice civil ce raspunde problemelor vietii cotidiene – ci o realitate pregnanta cu o semnificatie profunda si misterioasa, "o inimitabila simfonie ale carei sunete ii misca pe oameni pana la lacrimi sau ii duce pe culmile extazului", cum spunea unul din traducatorii Coranului in engleza. In acest spirit, Coranul este considerat a fi insusi Cuvantul lui Dumnezeu.

Profetul Muhammad a fost ales sa spuna in cea mai pura limba araba – asa cum este considerata araba coranica – ceea ce voia Dumnezeu si sa repete ceea ce Dumnezeu revelase partial profetilor anteriori.

Coranul nu a fost scris in timpul vietii profetului Muhammad, ci a fost doar memorat de catre insotitorii sai, iar, rareori, versete razlete au fost notate pe foi de palmier, omoplati de camila, bucati de ceramica. Elaborarea formei scrise a inceput dupa moartea profetului, urmand un drum lung si extrem de sinuos pana s-a ajuns la un Coran canonizat.

Traducerea in limba romana a Coranului s-a realizat de catre prof. George Grigore, conferentiar la sectia de araba a Universitatii Bucuresti si a necesitat o munca desfasurata pe parcursul a zece ani.


Sus

Carte

Cartea tibetana a vietii si a mortii

SOGYAL RINPOCHE

Traducator: WALTER FOTESCU

ISBN: 978-973-111-208-4

16 x 23 cm 384 pag.

Pret catalog: 40 RON
Pret companie: 32 RON

Prefatand aceasta carte, Dalai Lama spunea : "In aceasta carte de actualitate (Cartea tibetana a vietii si a mortii), Sogyal Rinpoche se concentreaza asupra felului cum trebuie inteleasa adevarata semnificatie a vietii, cum sa acceptam moartea si cum sa-i ajutam pe muribunzi si pe cei morti. Moartea este o parte naturala a vietii cu care toti va trebui sa ne confruntam, mai devreme sau mai tarziu. Dupa parerea mea, exista doua moduri in care o putem aborda, cat timp suntem in viata. Putem opta fie s-o ignoram, fie sa infruntam perspectiva propriei noastre morti si, reflectand limpede asupra ei, sa incercam sa reducem la minimum suferinta pe care o poate aduce. Totusi, in nici unul din aceste moduri nu o vom invinge. Ca budist, eu consider moartea un proces normal, o realitate de care sunt constient ca va aparea atat timp cat raman in existenta aceasta mundana. Stiind ca nu pot sa scap, nu vad nici un rost sa-mi fac griji in aceasta privinta. Tind sa ma gandesc la moarte ca la schimbarea unor haine invechite si uzate, mai degraba ca la un sfarsit irevocabil.

Cu toate acestea, moartea este imprevizibila: nu stim cand sau cum se va produce. Astfel ca este doar o chestiune de bun simt sa-ti iei anumite precautii inainte ca ea sa se intample in realitate. Fireste, cei mai multi dintre noi si-ar dori o moarte senina, dar este foarte clar ca nu putem spera sa murim impacati daca viata noastra a fost plina de violenta, sau daca mintea ne-a fost mereu agitata de emotii precum furia, atasamentul sau frica. Astfel ca daca vrem sa murim bine, trebuie sa invatam sa traim bine: pentru a spera la o moarte senina, trebuie sa cultivam pacea in mintea noastra si in modul nostru de viata. Dupa cum veti citi in cartea de fata, experienta reala a mortii este, din punctul de vedere budist, foarte importanta. Desi modul sau locul in care vom renaste depinde in general de fortele karmice, starea noastra mentala din momentul mortii poate sa influenteze calitatea viitoarei renasteri. Astfel ca in momentul mortii, in pofida marii diversitati a karmei pe care am acumulat-o, daca facem un efort special pentru a genera o stare virtuoasa a mintii, putem intari si activa o karma virtuoasa si in felul acesta sa determinam o renastere fericita".


Sus

Carte

Terapia prin ras

RAVICH LENNY

Traducator: ANA SARGHIUTA

ISBN: 978-973-111-160-5

13 x 20 cm 224 pag.

Pret catalog: 24 RON
Pret companie: 19.1 RON

Terapia prin ras - Un lucru amuzant intamplat pe calea spre iluminare.

In domeniul psihologiei rasul este de mult timp recunoscut pentru calitatile sale benefice. Oamenii de stiinta au confirmat faptul ca simtul umorului este un atribut necesar pentru cei care vor sa functioneze la capacitate maxima. In timpul unei portii copioase de ras, organismul inhaleaza mai mult oxigen, face muschii sa se contracte, activeaza organele interne, hipotalamusul, glanda pituitara si glanda suprarenala. Drept urmare, secretia de endorfine va creste.

Umorul sporeste creativitatea si este unul dintre instrumentele cheie folosit pentru combaterea stresului. Rasul poate fi folosit cu succes la scoala, la locul de munca, in terapie si consiliere precum si in medicina, ca adjuvant in procesul de vindecare. Rasul imbunatateste respectul de sine, sporeste interactiunea sociala si, in general, face viata mult mai placuta.

Lenny Ravich este unul dintre sustinatorii terapiei prin ras, cartea sa fiind o oglinda vie a optimismului. Terapia prin ras s-a vandut in peste 50.000 de exemplare, fiind un best-seller in Israel. La 1 iulie 2001 a castigat premiul "The Israeli Book Award's Platinum Plaque."



*

"Sfatul meu pentru toata lumea este sa gaseasca umor si buna dispozitie in fiecare zi. Nu incetam sa mai radem pentru ca imbatranim. Imbatranim pentru ca am incetat sa mai radem. Asa ca haideti sa avem vise. Cand ne pierdem visele, murim. Asa ca multi oameni se plimba in jur ca mortii si nici macar nu stiu asta. Imbatranirea este obligatorie. Sa cresti insa este optional. Nu este niciodata prea tarziu sa fim tot ceea ce ne este cu putinta sa fim.

Traieste‑ti viata, dragul meu cititor, dar nu te atasa de ea. E un dar temporar. Alege dragostea in locul fricii. Opusul dragostei nu este ura. Este frica. Priveste lumea cu iubire, rasete, umor si optimism - si toate ti se vor intoarce din abundenta...

Incurajez pe fiecare sa‑si urmeze inima. Daca facem ceva fara inima nu merita facut. Trebuie sa facem ceea ce iubim cu adevarat."


Sus

Carte

Vietile Maestilor

SPALDING BAIRD

Traducator: ILIE ILIESCU

ISBN: 978-973-111-207-7

13 x 20 cm 400 pag.

Pret catalog: 38 RON
Pret companie: 30.4 RON

Vietile Maestrilor nu este altceva decat transcrierea unei calatorii intreprinsa in Tibet de Baird Spalding, in fruntea unei expeditii americane. Datorita extraordinarelor intamplari relatate, autorul era intrebat adesea daca aceasta carte este o fictiune sau rezultatul unei calatorii reale. Spalding raspundea intotdeauna: "Fiecare sa ia din cartea mea ceea ce este bun pentru el, si sa creada ceea ce convine gradului sau de evolutie".

Drumuri ce strabat tinuturi mirifice suspendate intre cer si pamant; intalniri cu Maestri detinatori ai unor puteri ce depasesc cu mult capacitatile omului obisnuit; prezentarea unor doctrine iluminatoare apartinand unui tezaur de intelepciune necunoscut oamenilor din Occident; fapte extraordinare ce pot fi socotite adevarate miracole – iata doar cateva aspecte prezentate in aceasta carte memorabila. Lucrarea a aparut in nenumarate editii in America, si, dupa o prima traducere in franceza, a fost primita cu entuziasm de cititori din peste 40 de tari.


Sus

Carte

BUSHIDO -CODUL SAMURAILOR

NITOBE INAZO

Traducator: CONSTANT GEORGESCU

ISBN: 978-973-111-123-0

13 x 22 cm 160 pag.

Pret catalog: 20 RON
Pret companie: 16 RON

Bushido, Codul samurailor este o incercare de a dezvalui una din minunatele fete ale sufletului japonez. Nu stim de unde a venit acest popor in arhipelagul pe care il populeaza in prezent. Sa fi venit din insulele sudului ca o ramura a rasei malaeze sau din continentul asiatic ca un membru al marii familii mongole? Antropologia si lingvistica n-au dat pana in prezent un raspuns decisiv. Cert este ca stramosii lui s-au instapanit peste cele peste patru mii de insule, din timpuri preistorice; si-au durat cu "darzenia de bronz" a caracterului lor o lume in care si-au plantat ciresii, templul si caminul, pe un pamant bantuit de taifunuri, zguduit de cutremure, invapaiat de vulcani, si au dat lumii, prin urmasii lor, o civilizatie ce ne starneste admiratia. Din randul acestor fii ai soarelui s-au ivit samuraii.

Samuraii reprezinta o clasa sau o casta de razboinici intemeiata pe la sfarsitul secolului al XII-lea, in plin feudalism medieval, intr-o perioada de inceput a shogunatului Kamakura. Selectia samurailor se facea pe criterii severe in privinta calitatilor fizice si sufletesti ale luptatorului. Bushido, codul principiilor morale ale acestor cavaleri, incorpora in concept aceste "table ale legii" care preexistau in inimile lor. Sursele acestui cod sunt profund religioase: shintoismul si budismul Zen. Disciplinele fizice: scrima (ken-jiu-tsu), tragerea cu arcul (kiu-jiu-tsu), judo, jiu-jitsu, manuirea evantaiului de fier de razboi (tes-sen), aruncare sulitei (nagotana), au fost transformate de maestrii de lupta, adepti ai budismului zen, in discipline ale spiritului menite sa dezvolte in discipol vointa, puterea de concentrare si stapanirea de sine. Sabia, sufletul samuraiului, era un lucru spiritual.

Razboinicii care dovedeau insusiri superioare erau initiati in tehnicile ezoterice ale acestor discipline, tehnicile de lupta devenind totodata mijloacele de desavarsire interioara si cai ce duc la iluminare (satori). Samuraiul ducea o viata simpla si sobra, ascetica si care semana mult cu cea a calugarilor; unii luptatori chiar imbracau rasa de calugar peste armura si isi radeau capul. Invataturile religioase si preceptele inteleptilor chinezi le-au substantializat sufletul in care impacarea cu soarta, detasarea de cele lumesti, seninatatea in fata mortii, dragostea de glie, pietatea filiala, devotamentul pentru Daimyo sau Shogun se invedereaza ca sublimul rod. Ratiunea de a fi a samuraiului era de a suferi pentru binele altuia si crezul lui se traducea, in ultima analiza, in supremul gest: acela de a muri pentru altul, a fi credincios celui pe care il slujesti pana la moarte, si mai mult, a-l "urma in moarte" (junshi).

Nu putem sa nu simtim in aceasta maretia "sufletului japonez" (Yamato Damashi), suflet pe care il pot exprima atat de fericit gingasa floare de cires si teribila sabie de samurai.


Sus

Carte

Mintea e un mit

KRISHNAMURTI U. G.

Traducator: BADEA CORNEL CLAUDIU

ISBN: 978-973-111-163-6

13 x 20 cm 208 pag.

Pret catalog: 22 RON
Pret companie: 17.6 RON

Spiritualitatea este inventia mintii, iar mintea este un mit.

Traditiile tale te sufoca. Dar, din nefericire, nu faci nimic. De fapt, iti place sa fii sufocat. Iti place povara sacului de gunoi cultural, deseul mort al trecutului. Acesta trebuie sa cada de pe tine in mod natural. Pur si simplu cade. Nu mai depinzi de cunoastere, decat ca de o unealta utila spre a functiona sanatos in aceasta lume.

Vrerea trebuie sa cada. Vrerea de a fi liber de ceva ce nu exista este ceea ce tu numesti "suferinta". Vrerea de a fi liber de suferinta este suferinta. Alta suferinta nu exista. Tu nu vrei sa fii liber de suferinta. Tu doar te gandesti la suferinta, fara sa actionezi. Ganditul tau nesfarsit la a fi liber de suferinta este doar mai mult material pentru suferinta. Ganditul nu pune capat suferintei. Suferinta exista atat timp cat gandesti. De fapt nu exista suferinta - de care sa fii liber. Ganditul despre "suferinta" si lupta impotriva "suferintei" este suferinta. Deoarece nu poti opri ganditul, iar ganditul este suferinta, vei suferi mereu. Nu se poate altfel, nu exista scapare...

U. G. Krishnamurti
*

Doar ceea ce spune U. G. este paradoxal, faptele sale nu sunt. Vorbele sale sunt paradoxale creand o tensiune care in cele din urma largeste intelegerea celui care le asculta, sau mai bine ar fi sa spunem ca vorbele sale extind ceea ce intelegem prin a intelege. Faptele sale in schimb sunt simple, neparadoxale, chiar daca nu se potrivesc cu ceea ce spun scripturile despre un om iluminat. Traditional, un om iluminat este intruparea tuturor invataturilor sfinte, U. G. este "dezintruparea" tuturor invataturilor.


Badea Cornel Claudiu

Sus

Carte

Esenta doctrinei buddhiste

GONSAR RINPOCHE

Traducator: MIRCEA COSTIN GLAVAN

ISBN: 978-973-111-157-5

13 x 22 cm 288 pag.

Pret catalog: 28 RON
Pret companie: 22.4 RON

In Esenta reunita, un text de maxima lapidaritate, Venerabilul Pabongka Rinpoche ofera toate indrumarile necesare pentru parcurgerea caii spre trezie si dobandirea Iluminarii.

Maestrul Gonsar Rinpoche a comentat in detaliu aceste invataturi in cadrul unui curs din vara lui 2002, la Leysin (Elvetia). Conferintele tinute cu acea ocazie au fost stranse in volumul de fata, intitulat Esenta doctrinei buddhiste. Cu o verva si o claritate incomparabile, el a stiut sa puna in valoare profunzimea invataturii maestrului Pabongka, textul-sursa devenind astfel accesibil oricui. Gasim aici sfaturi simple si precise care, practicate cu sinceritate, zel si entuziasm, devin cheia care permite deschiderea usii eliberarii.

Contextul in care a fost redactat este simplu: unul dintre discipoli i-a cerut intr-o zi Maestrului Pabongka sa-i dea un sfat foarte concis pe care sa-l poata aplica in viata de zi cu zi si care sa dea rezultate eficiente. Maestrul ii indeplini dorinta raspunzandu-i printr-un text lapidar, Esenta reunita. Acesta este de fapt rezumatul altei carti foarte cunoscute si traduse in diferite limbi, intitulata Eliberarea in causul mainilor, o invatatura si un rezumat amanuntit al Lam Rimului. Acest text contine toate punctele esentiale ale Dharmei, explicate in mod clar si precis.

Buddhismul infloreste in lume de mai bine de doua mii de ani, raspandindu-se de asemenea in Tibet, unde s-au dezvoltat patru traditii. In fiecare dintre acestea au aparut Maestri deosebiti, de o inalta eruditie, precum si Siddhasi deplin realizati. Marpa sau Milarepa, de exemplu, sunt personaje foarte cunoscute, precum si Dromteunpa, marii Maestri Kadampa, Dje Tsong Khapa si discipolii lor. Toti acesti Maestri au reusit sa realizeze Iluminarea deplina. Pe baza propriei lor experiente au predat apoi invataturile Dharmei, care au permis multor fiinte sensibile sa atinga la randul lor eliberarea. Datorita acestor Maestri care s-au succedat fara intrerupere, invataturile buddhiste (atat Sutrele cat si Tantrele) sunt inca intacte si vii in epoca noastra, fiind perpetuate de Maestrii actuali.


Sus

Carte

Cartea Spiritelor

KARDEC ALLAN

Traducator: GEORGE SCRIMA

ISBN: 978-973-111-157-5

13 x 23 cm 352 pag.

Pret catalog: 36 RON
Pret companie: 28.8 RON

Franta secolului XIX este scena pe care a aparut si s-a dezvoltat miscarea spiritista. In timpul unor reuniuni speciale, spiritele celor disparuti erau invocate si se exprimau prin intermediul persoanelor cu calitati de medium, explicand in termeni simpli fenomene dintre cele mai diverse. Ineditul acestor practici, impreuna cu speranta intr-o viata de dupa moarte pe care acestea o inspirau, au facut ca impactul spiritismului in epoca sa fie unul extrem de puternic. Multi savanti, scriitori si filozofi ai vremii (printre care fizicianul Crookes, scriitorul Victor Hugo sau astronomul Flammarion) s-au aplecat cu pasiune asupra chestiunii. Rapiditatea cu care s-a raspandit in Europa (inclusiv in Romania, unde cel mai de seama exemplu in acest sens este cel al lui B.P. Hasdeu) a avut darul de a crea controverse.

Cartea spiritelor este rezultatul muncii de sinteza asupra unor informatii despre fenomenele paranormale provenind din toate colturile Europei si Americii. Allan Kardec (pseudonimul lui Hippolyte Rivail, 1804-1869 - parintele spiritismuluii mondial) a organizat aceste informatii in capitole tematice, inserand ocazional propriile concluzii in legatura cu unele dintre temele abordate. Cartea este structurata sub forma unui chestionar in care spiritele invocate ofera raspunsuri la intrebari legate de subiecte ca viata dupa moarte, legile morale, natura divinului sau fericirea, autorul extragand anumite principii si realizand sinteza acestora.

Raspunsurile spiritelor pe care le gasim in lucrarea de fata constituie ele insele doctrina spiritismului, oferind adeptilor acestuia variante simplificate ale dogmelor bisericesti despre Dumnezeu si lume. Prin talmacirea lui Allan Kardec, spiritismul incearca sa-si revendice un rol si o forta mesianica.

Cartea lui Kardec ramane pana in ziua de astazi una dintre cele mai vandute carti din lume, reprezentand scrierea de capatai a spiritismului mondial si o incitanta incursiune in necunoscut.


Sus

Carte

Cartea tibetana a mortilor - Bardo Thodol

***(Cartea tibetana a mortilor)

Traducator: HORIA AL. CABUTI

ISBN: 978-973-111-200-8

13 x 22 cm 240 pag.

Pret catalog: 30 RON
Pret companie: 24 RON

Cartea tibetana a mortilor (Bardo Thodol) este un text esoteric, straniu, profund, tulburator, insa pe care am fi tentati sa-l catalogam, cu optica noastra de europeni, ca fiind lipsit de credibilitate si de-o indrazneala fara margini. Cine poate lua o scriere care ne prezinta, cu lux de amanunte, ceea ce se petrece dupa moarte mai in serios decat ca pe o fabula bine scrisa si-atat? Cu toate acestea, in masura in care a patruns pana acum la noi, prin traduceri in limbile de larga circulatie, dar mai ales in Occident, Cartea tibetana a mortilor se bucura de o mare audienta, si aceasta nu numai datorita valentelor poetice deosebite ale scriiturii. Este vorba aici de un fenomen psiho-social mult mai complex si mai dramatic, de pierdere a sentimentului religios, manifestandu-se in special, asa cum afirma Mircea Eliade, printr-un sentiment de desacralizare a mortii. Forta scrierilor sacre orientale, cu impact determinant asupra constiintei europeanului nerefractar la ineditul lor, consta tocmai in revalorizarea actului mortii, in solutiile ontologice oferite, in depasirea gandirii conceptuale, care, in general, se opreste epuizata in fata actului suprem al existentei si in utilizarea rezultatelor concrete obtinute prin tehnicile specifice de interiorizare si meditatie. In seria acestor scrieri, Cartea tibetana a mortilor este textul cel mai direct aplecat asupra fenomenului mortii, ca aplicatie fidela a doctrinei buddhismului tantric tibetan.

In acelasi timp, Bardo Thödol are si un caracter exoteric. Prin insasi modalitatea ei ritualica de utilizare, aceea de a fi citita de un initiat la capataiul defunctului obisnuit, fara antecedente religioase, are oarecum un caracter popular si accesibil. Insa aceasta nu cu pretul simplificarii mutilante a preceptelor doctrinale si a simbolisticii, ci mai degraba printr-o inegalabila maiestrie a metaforelor, comparatiilor, sugestiilor, in general prin ca­racterul puternic vizualizant al stilului care da stranietatea si adancimea umana a textului.


Sus

Carte

Milarepa - Marele yoghin tibetan

RECHUNG DORJE TAGPA

Traducator: MARILENA CONSTANTINESCU

ISBN: 978-973-111-205-3

13 x 20 cm 336 pag.

Pret catalog: 30 RON
Pret companie: 24 RON

Cartea celor o mie de cuvinte sau Jetsun-Kahbum este povestea vietii si faptelor lui Milarepa, cel mai de seama yoghin al Tibetului si totodata unul dintre cei patru discipoli de frunte ai lui Marpa Traducatorul.

Scrisa acum opt sute de ani de catre Rechung Dorje Tagpa, biografia lui Milarepa frapeaza prin simplitate si claritate, fiind considerata una din scrierile sacre ale Orientului si cartea fundamentala a Scolii Kargyutpa. In Tibet, Jetsun-Kahbum poseda rara calitate de a fi pretuita atat de clasele literate si invatate, cat si de oamenii obisnuiti; ea nareaza viata celui mai indragit personaj tibetan, socotit deopotriva ascet ideal si renumit poet si autor de cantece. Legendele tesute in decursul timpului in jurul figurii lui Milarepa ne redau mai ales un om ce a fost incercat de mic de necazuri si suferinta, s-a dedicat practicilor magice pentru a se razbuna pe cei care au facut rau familiei sale, dupa care, ducand o viata de mortificari atroce si calauzit de invataturile maestrului Marpa Lotsawa, a reusit sa ajunga la eliberare spirituala si la deplina cunoastere.

Personalitatea fascinanta a lui Milarepa transpare atat din istorisirea pe care Rechung o relateaza, cat si din cantecele sale, care, continand esenta invataturii buddhiste, continua sa aiba si astazi un puternic ecou in toate scolile si sistemele filosofice din Tibet.


Sus

Carte

Trezirea inteligentei

KRISHNAMURTI JIDDU

Traducator: MARIANA STRATON si SILVIANA AVRAM

ISBN: 978-973-111-205-3

13 x 20 cm 288 pag.

Pret catalog: 29 RON
Pret companie: 23.2 RON

Krishnamurti, socotit unul din marii ganditori ai veacului XX, a lasat o opera importanta, alcatuita indeosebi din discursurile pe care le-a rostit cu prilejul unor reuniuni anuale organizate in lumea intreaga.

O parte din temele prezentate in aceasta carte reprezinta conversatiile pe care Krishnamurti le-a purtat cu personalitati marcante (Jacob Needleman, Alain Naude, Aldous Huxley), interesate de ideile lui. Aceste dialoguri nu sunt discutii in sensul unor dezbateri sau argumentari, ci schimburi libere de idei intre oameni avand un scop comun si nazuind sa inteleaga probleme fundamentale.

Chestiunile abordate sunt esentiale pentru intelegerea omului si a libertatii sale adevarate. Potrivit lui Krishnamurti, o minte eliberata este aceea care a renuntat la vechile experiente si conditionari facand astfel loc bogatiei prezente, care asteapta sa fie patrunsa de o minte treaza, noua.


*

"Cand iti doresti o experienta religioasa, o doresti pentru ca nu ti-ai rezolvat problemele, temerile, disperarile, fricile si suferintele de zi cu zi - si deci vrei mai mult. Dar in aceasta dorinta de mai mult se ascunde o mare amagire. Dorinta de experiente din ce in ce mai vaste, mai profunde, mai importante nu duce decat la prelungirea drumului cunoasterii.

Apoi, tot prin aceasta investigatie religioasa incercam sa aflam ce este adevarul, daca exista o realitate, daca este posibila o stare a mintii care sa fie in afara timpului. Cercetarea implica insa si un cautator, nu-i asa? Si ce cauta acesta? Cum va sti el ca ceea ce a gasit in cercetarea lui este adevarat? Caci daca el afla adevarul - sau cel putin ce crede el ca este adevarul - aceasta o va face numai in functie de experientele lui trecute, de conditionarile si de cunoasterea sa; cercetarea se dovedeste astfel a nu fi decat o simpla proiectie in viitor a sperantelor trecute, a temerilor si dorintelor sale mai vechi.

O minte care se intreaba - nu o minte care cauta - trebuie sa fie asadar pe deplin eliberata atat de nevoia de experienta cat si de cautarea adevarului".

J. Krishnamurti
Carte

Magia Cereasca - Filosofia Oculta (Cartea II)

NETTESHEIM CORNELIUS AGRIPPA VON

Traducator: MARIA GENESCU

ISBN: 978-973-111-180-3

13 x 22 cm 240 pag.

Pret catalog: 30 RON
Pret companie: 24 RON

grippa isi incepe De occulta Philosophia declarand ca nimeni nu trebuie sa se ocupe de magie daca nu cunoaste perfect fizica, matematica si teologia. In prima parte, despre magia naturala, el dezvolta teoria celor trei lumi: Elementalul, Celestul si Intelectualul, fiecare lume fiind guvernata de lumea ei superioara si resimtindu-i influenta. El analizeaza "virtutile oculte ale lucrurilor" (deosebite de calitatile lor elementare, imediat perceptibile), asa cum provin ele din Idei, din Sufletul Cosmosului si din influxurile planetare, ce atractii si ce respingeri suscita ele intre speciile animale, vegetale si minerale. Partea a doua, despre Numere, explica nu numai puterea lor magica, dar si secretele armoniei muzicale si ale zodiacului. Ultima parte, despre magia ceremoniala, se ocupa de efectul numelor divine, de ierarhia ingerilor, de cele noua clase ale spiritelor rele, de rituri, extaz, puritate, amestecand intr-o sinteza uluitoare invataturile lui Moise, ale lui Hristos, ale lui Orfeu, Democrit si Plotin.

Alexandrian - Istoria filosofiei oculte


Sus

Carte

Manuscrisele de la Marea Moarta

***(Manuscrisele de la Marea Moarta)

Traducator: SIMONA DUMITRU

ISBN: 978-973-111-129-2

13 x 22 cm 336 pag.

Pret catalog: 38 RON
Pret companie: 30.4 RON

Aproape toata lumea a auzit de scrierile ebraice stravechi ce au fost gasite in pesterile de langa Marea Moarta. Aproape toata lumea a fost miscata de asertiunile savantilor ca acestea ar proveni din comunitatea in care "Ioan Botezatorul a predat, iar Iisus a invatat". Si aproape oricine a fost intrigat de ideea mult raspandita ca textele ilustreaza o perioada indelungata, pierduta, a crestinatatii – o secta ce a crezut intr-un martir "Invatator al Dreptatii", ce va reaparea in cele din urma credinciosilor. Pana acum, insa, foarte putini oameni au avut sansa de a citi manuscrisele, din simplul motiv ca nici o traducere completa a lor nu a fost pana in prezent accesibila omului obisnuit. Aceasta carte este destinata sa suplineasca aceasta nevoie. Ea ofera interpretari inteligibile principalelor manuscrise din pesterile de la Marea Moarta. Mai mult, nu se angreneaza in nici un fel de teorie particulara, ci permite manuscriselor sa se exprime si sa dea marturie in mijlocul zarvei controverselor cu privire la ele.

Theodor H. Gaster, caruia ii datoram notele introductive, traducerea si comentariile la aceste scrieri, a avut in vedere urmatoarele aspecte:

(a) Textele prezentate in carte au fost compuse in perioade variind intre 170 i.Hr. si 68 d.Hr.

(b) Ele au fost pastrate in biblioteca unui lacas de cult esenian sau in casa de rugaciuni de la Qumran, dar reprezinta repertoriul religios al Comunitatii eseniene ca intreg.

(c) Manuscrisele de la Marea Moarta si miscarea religioasa pe care au descris‑o ne‑au ajutat sa reconstituim climatul spiritual de inceput al crestinismului si misiunea lui Ioan Botezatorul cu privire la instituirea Bisericii primare. Insa manuscrisele nu contin nici un fel de anticipare a doctrinelor crestine, adica, Intruparea, Preotia, Rascumpararea sau Impartasania.

(d) Comunitatea religioasa reprezentata in manuscrise nu crede, asa cum s‑a presupus, intr‑un "invatator al dreptatii" martir si mesianic, care reapare postum discipolilor sai si a carui a doua venire era asteptata. Titlul "invatatorul dreptatii" (mai corect "adevaratul reprezentant al legii") desemneaza o functie, nu o persoana particulara.

(e) Este neindicat in prezent sa tragem concluzii istorice din texte sau sa speculam cu privire la aluziile istorice cuprinse in ele.

Manuscrisele de la Marea Moarta ar trebui privite ca ceva mai mult decat un simplu subiect al controverselor savante. Pentru cei ce le vor citi cu intelegere, acestea vor avea o valoare nepretuita prin faptul ca transmit mesajului religios al unor oameni care au renuntat la lume si au fost capabili sa-l afle pe Dumnezeu in pustie, pur si simplu fiindca au preferat simplitatea in locul traiului indestulat si au realizat, in ultima instanta, ca rastignirea poate fi in sine o inviere.


Sus

Carte

Cartea lui Enoh

***(Cartea lui Enoh)

Traducator: ALEXANDRU ANGHEL

ISBN: 978-973-111-128-5

13 x 22 cm 224 pag.

Pret catalog: 28 RON
Pret companie: 22.4 RON

Cartea lui Enoh, scrisa probabil in sec. II sau I i.H. si descoperita in Etiopia in 1773, este una dintre cele mai vechi marturii mistice existente si cel mai important text al corpusului pseudoepigrafic biblic. Pomenita in Zohar si in Epistola Sf. Iuda, cartea aceasta a exercitat o puternica influenta asupra ganditorilor evrei si crestini, inclusiv asupra autorilor Noului Testament. Cateva teme familiare precum: introducerea raului in lume de catre "ingerii cazuti", epoca mesianica, Noul Ierusalim, Invierea si Judecata de Apoi sunt numai cateva dintre ele. Bogatia de detalii si simbolismul folosit de patriarhul Enoh in descrierea viziunilor sale legate de ingeri si demoni, de cerurile si iadurile din lumea de dincolo sunt egalate doar de Revelatia Sf. Ioan.

In ciuda caracterului sau fragmentar, Cartea lui Enoh poate fi considerata expresia clara a trairii si cunoasterii mistice din timpul Vechiului Testament cu consecinte de netagaduit si in vremea celui Nou.

Alexandru Anghel

Sus

Carte

Stiinta Numerelor

PAPUS (DR. GERARD ENCAUSSE)

Traducator: GEORGE SCRIMA

ISBN: 978-973-111-102-5

13 x 22 cm 240 pag.

Pret catalog: 29 RON
Pret companie: 23.2 RON

Stiinta numerelor a fost alcatuita cu ajutorul documentelor reunite de autor, atins deja de o boala foarte grava ce urma sa curme o activitate intinsa pe mai mult de treizeci si trei de ani.

Este neindoielnic ca daca autorul Stiintei numerelor nu si-ar fi pus amprenta personala, opera sa nu ar fi capatat aceeasi insemnatate. De aceea suntem convinsi ca aceasta lucrare postuma va reusi sa atinga scopul propus de catre Papus, si anume:

- Sa puna ordine in studiul atat de obscur al Numerelor.

- Sa dea multora ideea de a se initia in aceasta Stiinta superioara.

- In sfarsit, dupa cum spunea el insusi, sa ajute cativa rari discipoli sa patrunda secrete initiatice de cea mai inalta valoare daca vor sti sa le inteleaga sensul real...

Ph. Encausse

Numarul este o fiinta din planul spiritual. El are propriile sale legi particulare de structura si evolutie iar studiul sau este unul dintre cele mai importante pe care ar putea sa le urmeze cel interesat sa patrunda misterele lumii.

Papus

Unitatea este propria sa radacina, propriul sau numar considerat ca unitate - Unitatea din care totul se naste, care este sursa tuturor lucrurilor, de unde vine totul, care pastreaza totul, care se reveleaza in toate lucrurile vizibile simturilor, fara a fi perceputa ea insasi, care nu se schimba niciodata, care umple totul, care este prezenta pretutindeni si se manifesta intr‑o forta treimica.

Von Eckarthshausen

Sus

Carte

Terapia prin flori

BACH EDWARD

Traducator: MONICA MEDELEANU

ISBN: 978-973-111-067-7

13 x 20 cm 160 pag.

Pret catalog: 18 RON
Pret companie: 14.4 RON

ELIBEREAZA-TE PE TINE INSUTI * VINDECA-TE SINGUR * CEI 12 VINDECATORI SI ALTE REMEDII)

Terapia originala cu remedii florale Bach se bazeaza pe descoperirile medicului si filozofului englez Edward Bach care, inspirat fiind, intr-un moment dificil al vietii sale, intelege legatura intre corpul si spiritul uman.


a) Conceptul care sta la baza remediilor florale Bach

Dr. Bach pleaca de la premiza ca toate bolile care afecteaza organismul uman au ca origine dezechilibre sufletesti si /sau spirituale. Aceste dezechilibre din plan subtil-energetic provin, dupa el, de la felul eronat al omului modern de a vedea si intelege lucrurile si evenimentele care-l inconjoara, ceea ce aduce cu sine tot felul de stari si comportamente negative: culpabilitate, autodistrugere, invalidare, absenta perspectivelor, neincredere in viitor.

Dr. Bach a identificat si studiat treizeci si opt de stari sufletesti susceptibile sa genereze dezechilibre mai mult sau mai putin grave fiintei umane, cu consecinte asupra starii de sanatate. Este interesant de observat faptul ca acestea se regasesc in egala masura la toate popoarele globului (cu mici diferente), fara deosebire de cultura, religie sau altele. S-ar putea spune ca Edward Bach a identificat acele trasaturi apartinand constiintei umane colective.

Aceste abateri de la starea de armonie (virusi subtili) cu efecte distructive la nivel energetic blocheaza accesul intuitiv la "ghidul interior", slabesc sistemul imunitar si, actionand succesiv pe toate planurile, fac posibila aparitia bolilor de tot felul: psihice sau fizice sau impiedica vindecarea bolilor deja existente.

Terapia avand la baza remediile florale Bach isi propune sa restabileasca echilibrul psihic al subiectului, eliminandu-i gandurile inconstiente negative distructive pentru fiinta sa.

Terapia cu remediile florale Bach este o terapie dinamica punand in actiune fortele de autovindecare pe care fiinta umana le poseda in mod nativ prin reconectare la "ghidul interior" care stie si poate sa actioneze pentru armonizarea si echilibrarea globala.

b) Cele 38 de esente florale ale Dr. Edward Bach

Este vorba despre flori sau arbori care cresc in salbaticie iar modul de preparare este asemanator cu cel al produselor homeopatice de dilutie inalta.

Dr. Edward Bach nu alege plantele pe criterii nutritionale si nu este vorba de plante medicinale in sensul obisnuit. Mai mult, acestea nu contin nici substante nocive. In ceea ce priveste efectele lor secundare, ca si in cazul produselor homeopatice, cum nu se poate vorbi de substante active (ca la medicamentele alopatice), nu se poate vorbi nici de o actiune directa pe corpul fizic, deci nici de efecte nedorite nu poate fi vorba. Remediile florale actioneaza numai asupra corpului emotional. Prin urmare, aceste produse pot fi asociate sau nu cu alte tratamente, alopatice, homeopatice sau de orice alt fel.



c) Aplicatiile remediilor florale Bach

* In dezvoltarea personala : pentru aceia care doresc o largire a campului constiintei, slefuirea caracterului si eliminarea gandurilor inconstiente negative care sunt responsabile de intreruperea legaturii cu "ghidul interior" .

* In perioade de stres major sau crize existentiale: cauzele pot fi diverse, de la soc emotional (somaj, accidente, doliu), la stresul zilnic, cumulativ, resimtit de omul modern care traieste excesiv de mult timp in zumzetul citadin, rupt de Natura si, nu in ultimul rand, schimbarile majore care, prin tenta de nou si, deci, necunoscut, trezesc teama prin pierderea reperelor, etc.

* Boli grave, cronice: completand in mod fericit medicatia alopatica, homeopatica sau de orice alta natura, remediile florale actioneaza la nivel emotional ajutand persoana sa-si depaseasca temerile si sa colaboreze activ prin indepartarea acelor ganduri inconstiente care impiedica conectarea resurselor proprii de vindecare.



Amalia Rosu Laurentiu
Practiciana in respiratie constienta si decodaj emotional (Rebirth)
Consiliera in Esente florale Bach


Sus

Carte

 

Despre psihanaliza

SIGMUND FREUD

Traducator: GEORGE SCRIMA

ISBN: 978-973-111-140-7

13 x 20 cm 128 pag.

Pret catalog: 18 RON
Pret companie: 14.4 RON

Despre psihanaliza reprezinta prima expunere a teoriilor lui Freud, acesta straduindu-se sa vorbeasca in prelegerile sale pe limba unui public cultivat, insa fara orientare medicala. Lucrarea trateaza despre traumele psihice, isteria, tratamentul cathartic, refularea si rezistenta, conflictul psihic, simptomul, principiul determinismului mental, visele, complexele patogene, sexualitatea infantila, libidoul, perversiunea sexuala, complexul lui Oedip, nevrozele, arta, transferul, sublimarea - cateva dintre cele mai importante contributii aduse de psihanaliza.

Insistand asupra fenomenelor inconstiente, Freud a gasit o farama de adevar despre natura umana, iar prin cercetarile sale a intemeiat psihanaliza ca stiinta de sine statatoare, scotand-o de sub aripa biologiei si anatomiei.

Constient sau inconstient, orice terapeut din zilele noastre ia cu el in cabinet contributiile aduse de Freud. Terapiile de toate orientarile, fie ca sunt mai moderne, de tip CBT, psihoterapia rational-emotiva, analiza tranzactionala, fie ca este vorba de Gestalt sau Bodywork, toate au fost si sunt influentate de parintele psihoterapiei, Sigmund Freud. Grauntele sadit de el cu multi ani in urma, incolteste in fiece forma de terapie, uneori mai mult, alteori mai putin, ramanand insa intotdeauna valorificat.

Simona Tudor


Sus

Carte

Darul iubirii

GIBRAN KAHLIL

Traducator: MIHAI-CLAUDIU MARII

ISBN: 978-973-111-090-5

13 x 20 cm 224 pag.

Pret catalog: 28 RON
Pret companie: 22.4 RON

Desi Gibran s-a considerat intotdeauna pictor si nu scriitor, celebritatea si-o datoreaza aproape in intregime cartilor sale. Reconcilierea celor doua inclinatii, literara si artistica, care si l-au revendicat fiecare pentru sine, s-a realizat totusi in opera lui scrisa, caci Gibran a scris ca si cum ar fi pictat. Chiar daca putin numeroase, povestirile lui pline de viata precum si "poemele in proza" au avut o influenta considerabila in epoca. Limbajul sau este simplu si colocvial, dar intotdeauna grav, iar daca inspiratia sa are neindoielnic radacini in traditie, cum bine observau exegetii sai arabi, stilul si "tusa scriiturii" raman puternic marcate de cultura occidentala.

Darul Iubirii reuneste cele mai cunoscute opere ale lui Kahlil Gibran:

PROFETUL - este cartea care i-a adus lui Gibran o notorietate mondiala. Generatii intregi de cititori o vor considera, impreuna cu Mary Haskell, "cartea cea mai plina de iubire din cate s‑au scris vreodata".

NEBUNUL - este o colectie de parabole publicata prin curajul si viziunea tanarului editor Alfred Knopf din New York - cel care il va sfatui sa‑si schimbe numele din Khalil in Kahlil, pentru o pronuntie corecta in limba engleza.

PORTRET IN PENITA - reda cu ajutorul catorva scrisori din putina corespondenta purtata intre Gibran si Mary Haskell, muza sa, infiriparea unui delicat simtamant de afectiune intre doua persoane apartinand unor culturi diferite.

DESCHIZATORUL DE DRUMURI - este o colectie de cugetari si meditatii asupra destinului omului.

NISIP SI SPUMA - o colectie de parabole si aforisme.

GRADINA PROFETULUI - aparuta postum, este scrisa in prelungirea si ca o incununare a Profetului.

Opera lui este formatoare de constiinta intrucat Gibran ne indeamna neincetat sa redescoperim partea spirituala a vietii; mai presus de toate, el ne aminteste, intr-un mod emotionant, ca omul este dator sa lupte neobosit pentru libertatea si demnitatea sa, ca sufletul se imbolnaveste in lipsa frumusetii si a iubirii.


Sus

Carte

Terapia destinului

ANDRU VASILE

ISBN: 978-973-111-028-8

13 x 22 cm 272 pag.

Pret catalog: 34 RON
Pret companie: 27.2 RON

In volumul anterior si ingemanat cu acesta, Viata si semn (1989), avansam o promisiune si un avertisment: Nimeni nu moare de moarte buna, ci de cumul de erori. Omul este facut pentru realizare si longevitate. El este "programat" natural pentru o viata de peste 100 de ani; capacitatea celulelor de a se multiplica s-ar epuiza spre 120 de ani! Dar omul rateaza aceste premise cantitative si calitative ale fiintei. El traieste putin, adica sub programul sau natural; el nu stie sa-si dezvaluie calitatile de exceptie. Insumarea erorilor mici si mari, de fiecare zi, scurteaza viata si o intuneca. Pentru multi, viata este un cumul de erori. Erori nestiute, abateri imperceptibile de la legea naturala sau de la legea revelata, contrarieri ale dreptei naturi. Erori in aparenta banale, cum ar fi eroarea de a fi mahnit, care este o agresiune impotriva ta insuti si care iti injumatateste puterile. Sau conflictele cu sine, cu semenul, cu spatiul, cu sacrul - si toate ne strica viata. Prin cumul, erorile fac o cifra mare si omul moare inainte de vreme sau decade inainte de a muri. Dar exista si inversul acestei situatii.

Exista si cumul de soarta buna. Omul este in stare sa adune nu doar greseli, ci si noroc (termen folcloric, partial sinonim cu "har"). Oare ar putea fi controlat procesul acumularii de soarta buna? intrebam in Viata si semn. In cartea de fata adaugam noi raspunsuri si sugestii la indreptarea vietii. Cum sa dizolvi negativitatea din soarta, acumulata in nelimitarea existentei tale. Cum sa restaurezi firea ta genuina. Spunem: Norocul are forma mintii. Dar mintea ce forma are? Ea are forma chipurilor pe care le evocam. Operatiunea cu chipuri ne mentine in mecanica gandirii. Numele divine, concentrarea, isihia - sunt forme bune, prin ele se face trecerea de la grosier la subtil, de la eroare la sansa. Recunostinta este o forma care te inrudeste cu zeii. Daca dai mintii forme bune, ritmic si staruitor, atragi circumstante favorabile tie. Pe aceasta se sprijina stiinta bunei sorti.

Cartea de fata are un aspect practic, ea propune o lucrare cu sine. Am impartit-o in trei parti: Initierea, Asceza, Realizarea. Sunt chiar etapele lucrului cu sine. Lucrul incepe prin scoaterea mintii din mecanica ei zilnica, extinzand spontan puterea sa. Asceza, in greceste, inseamna practica. Noi traducem prin "practica bunei sorti". Realizarea survine fie dupa o zi, fie dupa o viata. Cartea aceasta nu-i un manual. Ea jaloneaza doar drumul. Este multa oralitate: insemnari de practica. Multe din capitolele cartii au rezultat din practica, in timpul indrumarii Grupului de Optimizare umana. De mai bine de zece ani, functioneaza un astfel de grup si sute de persoane au frecventat, asiduu sau episodic, programul sau in Bucuresti, prin intalniri periodice, prin stagii si micro-stagii. Primele dezbateri despre destin si optimizare le-am sustinut la Sibiu, din 1985. Au urmat la Cluj, Timisoara, Iasi. Din 1990, ele au coerenta si regularitate.

Se poate spune ca in acesti ani e timpul unei desteptari sapientiale. Cu ani in urma, in 1980, semnalam un aspect al civilizatiei actuale: "desteptarea filologica". Adica extensia textului la toate nivelurile vietii, de la talpa pana la varful piramidei; acapararea textului de catre puterea politica pentru legitimizarea autoritatii uzurpante. - Apoi, la final de mileniu, observam ca suntem in plin proces al "desteptarii sapientiale": extinderea interesului pentru armonizarea fiintei si buna folosire a vietii. Aceste suite de insemnari, spuneam, se nasc din ceea ce am numit conferinte-atelier, sau seminarii-atelier. Exercitiul este nelipsit, iar cuvintele nu sunt teorii, ci parte dintr-o experienta. Nu sunt prelegeri filosofice, ci insotesc o lucrare.

Terapia destinului incepe cu analiza destinului. Asadar buna parte a volumului ofera repere pentru o analiza. Am sistematizat trei categorii de factori care determina "alegerile" in destin. a) Factori de dinaintea nasterii noastre - ereditari, genetici, cauzali - un palier impresionant, greu de controlat; dar determinant, cu mari rasfrangeri asupra destinului personal. b) Factori din timpul primei copilarii, din perioada identificarii orale, anale si genitale, conflicte a caror cheie s-a pierdut; palier accesibil si vindecabil. c) Factori actuali: partea vazuta, reperabila, deci mai lesne controlabila, a aisbergului sortii. * Pentru demersul nostru, folosim doua notiuni: "Terapia destinului" si "Cumul de soarta buna". Ele sunt partial sinonime, dar au si cateva note distincte. Prima notiune, terapia destinului, presupune o actiune sistematica, avand repere precise, reguli, program, exercitii. Terapia destinului este o disciplina si o cautare sistematica, specializata, indrumata, desprinsa de cotidian, practicata intr-un cadru anume. "Cumul de soarta buna" implica un autocontrol si o practica a binelui, nedesprinse de cotidian, ci in lume. Pastrand toate angajarile tale familiale, profesionale, sociale. Dar adoptand o atitudine mentala noua, imbunatatind imaginea de sine, consolidand gandirea pozitiva. Asta incepe cu interiorizarea legii revelate; si instinctele nu mai au izbucniri stihiale, dreapta natura nu mai e contrariata. Desi practicat in lume, cumulul de soarta buna presupune disciplina, legatura cu un indrumator si cu o ambianta, care sa previna tendinta cazatoare a firii. Nici o sporire nu se face fara ascultare si fagaduinta. Astazi vedem sporind categoria cautatorilor de intelepciune, practicieni ai armoniei. Cartea aceasta le este dedicata.

Vasile Andru


Sus

Carte

Cunoasterea de sine

LOBSANG RAMPA

Traducator: ILIE ILIESCU

ISBN: 978-973-111-141-4

13 x 22 cm 208 pag.

Pret catalog: 28 RON
Pret companie: 22.4 RON

Cartile cu caracter esoteric si literatura de specialitate furnizeaza o sumedenie de informatii privitoare la aura omului, viata in astral, telepatie, imaginatie creatoare, hipnotism, puteri paranormale si altele de acest fel. Toate sunt concepte pe care ni se intampla sa le privim cu un anumit grad de suspiciune, cauzat de sursele mai mult sau mai putin demne de incredere.

Lobsang Rampa, unul dintre cei mai respectati autori in domeniu, a cautat prin intermediul vastei sale opere sa puna la indemina cititorilor acele informatii care sa duca la descoperirea puterilor latente in fiecare; bine intrebuintate, aceste insusiri nebanuite pot duce la dezvoltarea armonioasa a fiintei umane si la gasirea unor cai care sa conduca la eliberarea de suferinta si la o viata optimizata.

Referindu-se la "Cunoasterea de sine", Rampa afirma: "Aceasta lucrare este alcatuita dintr-o suita de lectii de o factura mai deosebita si este adresata celor care se intereseaza in mod sincer de misterele vietii. La origine, acest material urma sa constituie un curs prin corespondenta, insa organizarea lui s-ar fi dovedit destul de anevoioasa. In cele din urma am preferat sa prezint materialul intr-o carte. Daca va veti margini doar la simpla parcurgere a acestei lucrari, veti constata ca ati realizat deja un castig important; daca insa o veti studia cu atentie, castigul va fi considerabil. Pentru a va veni in ajutor, lectiile au fost precedate de niste instructiuni care ar fi trebuit sa insoteasca cursul prin corespondenta, preconizat initial".


Sus